13 Julai 2009

SAYONARA SK SIPUTEH

Tanggal 12.7.2009 hari terakhir saya bertugas di Sk Siputeh, saya telah menerima memo pertukaran dan akan berhijrah ke Sk Anak-Anak Angkatan Tentera. Bemula lembaran baru episod lama melangkah kaki ke sekolah baru untuk memperjuangkan program jQAF. Kenangan pahit manis di SK Siputeh sukar untuk saya ungkapkan, apa pun biarlah ianya menjadi lipatan sejarah permulaan sebagi guru jQAF.
Bermula dengan latihan kemudian lantikan sehinggalah pengesahan dalam jawatan menggamit seribu satu kenangan. Disini juga saya diberi kepercayaan oleh Tn Hj Rushdan sebagai jurulatih utama program jQAF. Terima Kasih tuan diatas segala tunjuk ajarmu.
Guru besar En Sutin a/l Den Eyat juga memberi kepercayaan sepenuhnya kepada saya didalam mengurus program jqaf ini. Sehinggakan satu ketika mesyuarat GB sekolah program jqaf juga beliau minit saya untuk menghadirinya mungkin terlepas pandang terima kasih tuan diatas kepercayaan
Hari-hari terakhir disini saya telah melangsaikan beberapa kerja seperti menggantung label bahasa arab. Gurau senda sesame rakan guru akan hilang seketika tetapi tidak terkubor begitu saja. Tidak adil kiranya saya menulis nama seorang dua disini . dari GB sehingga tukang kebun adalah rakan seperjuangn apatah lagi kantin tempat menjamu selera dan makanan murah susah cari laa lepasniee…….
Sesekali memandang wajah anak didikku terlalu berat untuk melankah kaki keluar dari sini. Budak yang selalu saya rotan dia la orang pertama memberi hadiah padaku apakah dia bergembira dengan pemergianku atau dia bersedih entah laa tapi dia bertanya kenapa ustaz nak pindah pasai saya buas kaa tergelak juga saya dengan soalannya. Lalu saya berpesan padanya jgn buas kalu buas ustaz mai rotan kamu plak. Dia tersenyum sinis.
Rakan jQAF amat memahami senang diajak berbincang bertanggungjawab dalam semua hal kekadang malu pulak saya dengan mereka kerana asyik keluar saja. Saya berharap di sekolah baru rakan jqaf seperti mereka semua…..
Cumanya yang sedih mungkin blog ini akan terkubur dan saya akan berblog dalam blog peribadi di http://jalai98.blogspot.com

Sekian seadanya wassssalammm
SAYONARA SK SIPUTEH………………………………….
SK SIPUTEH TETAP DALAM INGATAN…………………..

Tiada ulasan: